Martin Matějka

Martin

Začínal jsem jako obchodník v dnes již neexistující marketingové a vývojářské agentuře Developstudio. Po dvou letech jsme s kolegou odešli a založili první firmu Optifor s.r.o., kde se má činnost rozšířila i na konzultace a vedení projektů, většinou s ohledem na SEO. Byly to zlaté časy vzdělávání, obor byl divoký, neohraničený, vše bylo nové a my se učili za pochodu.

S firmou jsem se podílel kromě běžných relativně malých auditů i na velmi rozsáhlých analýzách pro velké firmy či orgány státní správy. Mé angažmá ve firmě trvalo do roku 2010, kdy jsem pocítil potřebu jít dál.

Od konce roku 2010 jsem naplno na volné noze. Věnuji se především vlastním projektům a klientům, pro které jsem zhodnotil zkušenosti v oboru za několik let.

Moji freelance kariéru narušil zhruba roční experiment v agentuře ACOMWARE. Zde jsem působil jako manažer SEO oddělení, ale poměrně rychle jsem pochopil, že to není práce pro mě a že mě mnohem víc baví pracovat přímo s klienty.

V poslední době se aktivně stárám o několik svých klientů a dva vlastní e-shopy SmallCars a TimeUp.

V oboru jsem víc jak 11 let. Za tu dobu jsem pracoval jako obchodník, konzultant, manažer, ale znám vše i z pozice klienta.


Jak dnes podnikám, vám napoví video

2014
-
nyní

TimeUp.cz

marketing & propagace (moje firma)
  • Dohled nad vývojem e-shopu
  • Optimalizace pro vyhledávače
  • Veškeré marketingové aktivity

2010
-
nyní

SmallCars.cz

marketing & propagace (moje firma)
  • Optimalizace konverzního poměru
  • Komplexní marketing projektů společnosti
  • Odpovědnost za realizaci webových projektů a koordinace týmu
  • Komunikace se zahraničními partnery

2010 / 11
-
2012 / 5

ACOMWARE s.r.o.

SEO manager
  • Konzultace v oboru SEO/SEM
  • Vedení týmu SEO konzultantů
  • Odborný rozvoj kolegů
  • Realizace zakázek pro klíčové klienty
  • Marketing společnosti

2006
-
2010

Optifor s.r.o.

SEO konzultant / analytik
  • Zodpovědnost za celkový přínos optimalizace pro klienty společnosti
  • Analýzy klíčových slov a rozvržení informační architektury webů
  • Tvorba technických SEO analýz, částečně copywriting
  • Tvorba doporučení pro vývoj webů z pohledu SEO i použitelnosti
  • Konzultace z pohledu návratnosti investic a výnosů z internetu
  • Celkové zvyšování přínosu webů pro klienty
  • Rozvíjení sítě zpětných odkazů

2004
-
2006

Developstudio s.r.o.

Obchod a projektový manažer
  • Analýzy webových aplikací a doporučení pro jejich zlepšování
  • Koordinace menšího týmu programátorů (SEO / použitelnost)
  • Spolupráce se SEO konzultanty
  • Budování zpětných odkazů

1999
-
nyní

OSVČ

SEO, SEM, konzultace
  • Vyhledávání vlastních zakázek Analýza zadání / sběr podkladů
  • Samostatná tvorba stránek, jednoduchá grafika, HTML + PHP, pokusy o “programování”
Více o mně na LinkedIn a navolnenoze.cz.

Vzdělání a znalosti

  • Prošel jsem snad všemi kurzy, které se v ČR pořádaly
  • Častá účast na oborových setkáních – udržuji si přehled
  • Občas sám přednáším (SEO Restart, Kurzy pro veřejnost,...)
  • Dlouholetá praxe jak z podnikání tak z agentury
  • Zkušenosti s vedením týmu spolupracovníků
  • Dlouhodobá spolupráce se SEO konzultanty a linkbuildery
  • Navštěvuji různé konference, přednášky a setkání s lidmi z oboru SEO / SEM
  • Perfektní přehled v oblasti SEO / SEM, návratnosti investic do online marketingu

Co byl měl SEO konzutant ovládat se dozvíte v článku.

Pár slov o mně

Jmenuji se Martin a jsem dobrý ročník 1984 :-). Někteří říkají, že tenhle ročník byl nejlepší, ale když nad tím tak přemýšlím, většina z nich jsou moji vrstevníci. ;-)

Jak je asi zřejmé, živí mne internet a s ním spojený marketing. Avšak jen prací člověk není živ - rád si poslechnu příjemnou muziku, zajdu s přáteli na pivo nebo vytáhnu kolo či nazuju běžecké boty. Rád také vyrazím na výlet s naší smečkou tří kolií a dětmi. Ty (děti) ostatně vyplňují většinu volného času :-). Pokud Vás vážně zajímají bližší informace, mrkněte na můj facebook. Pokud máte chuť mi napsat nebo mi něco sdělit, kontakt na mě najdete tady.

O mém slohovém talentu by se bezpochyby dalo diskutovat, ale i tak se snažím publikovat články komentující dění v oboru. Docela dobře vystihují, jak na online marketing a ecommerce obecně nahlížím. Mrkněte na mé články.