Analýza klíčových slov či návrh architektury webu
1/2 Analýza klíčových slov
Analýza klíčových slov by měl být vždy první krok, když chcete začít řešit optimalizaci pro vyhledávače. Jejím cílem je poznání toho, jak návštěvníci hledají vaše služby či produkty. Analýza Vám dá komplexní přehled o tom, jaký typ klíčových slov je pro Váš web či eshop vhodný, jak je správně do webu zakomponovat a jak dále s webem pracovat ve vztahu k hledaným dotazům.
Analýza klíčových slov je zejména o pochopení toho, jakými způsoby lidé hledají vaše produkty či služby. Výstup z této analýzy by rozhodně neměl obsahovat tabulku s desti tisíci klíčovými slovy, ale naopak srozumitelně a věcně popsané typy slov, které lidé hledají.
Bez podrobné analýzy klíčových slov nebude většina webů v rámci přirozeného hledání na internetu úspěšná. Jednoduše proto, že majitelé a provozovatelé webů bez analýzy neví, na jaká slova se zaměřit. Nevědí, co jejich zákazníci skutečně hledají.
Analýza klíčových slov pochopitelně úzce souvisí s návrhem informační architektury webu a nastavení vhodné obsahové strategie.
Co se z analýzy klíčových slov dozvíte
- Jaký je celkový potenciál SEO a kolik z něj můžete získat?
- Jaké problémy Vaši zákazníci řeší, na co se vyhledávačů ptají?
- Jaká témata a typy stránek na webu mít, aby relevantní návštěvnost rostla?
- Jak s klíčovými slovy dlouhodobě pracovat?
- Proč a hlavně jak zpracovat strukturu webu
2/2 Informační architektura webu
Návrh informační architektury, nebo chcete-li struktury, webu, je naprosto klíčový pro budoucí úspěch Vašeho projektu. Je to jako když stavíte dům, budete chtít ušetřit a ošidíte základovou desku. Pravděpodobně se dům dřív nebo později zhroutí. Podobné je to s se strukturou webu. Návaznost jednotlivých kategorií a stránek je pro fungování webu klíčové - nejen pro roboty vyhledávačů, ale i pro Vaše návštěvníky. Chcete jim přeci vždy nabídnout tu nejrelevantnější stránku k dotazu, který hledali, nebo ne?
Návrh informační architektury velmi úzce souvisí s analýzou klíčových slov. V zásadě jde o to roztřídit veškerá klíčová slova do jednotlivých stránek a dát webu určitý řád. Slov ovšem u běžného eshopu bývají tisíce, je tedy potřeba dobře to promyslet.
Co vám návrh informační architektury přinese?
- Získáte jasný návod, jak sestavit strukturu webu z hlediska SEO (i uživatelů)
- Každá stránka bude zacílena na několik málo klíčových slov, bude tedyvelmi relevantní k danému tématu a pravděpodobně se objeví ve výsledcích hledání výš
- Získáte mnoho cílových stránek pro linkbuilding nebo třeba cílení PPC kampaní
- Struktura webu bude promyšlena do posledního detailu, přidávání stránek bude v budoucnu podstatně jednodušší
- Doporučím Vám, jaký obsah je vhodné pro jednotlivé typy stránek vytvářet