BLOG

Google Analytics jsou návykové

Google Analytics jsou návykové

Máte web? Chcete mít přehled o svých návštěvnících? Zajímá vás, kolik lidí k vám přijde a kolik z nich učiní objednávku? Nebo vás zajímají klíčová slova, přes která k vám návštěvníci přicházejí? Pak využívejte Google Analytics.

Patříte-li k uživatelům, kteří Google Analytics (GA) již využívají, můžete článek přeskočit. Patrně se zde nedočtete nic nového. Článek je věnován spíše začátečníkům a lidem, kteří chtějí sledovat data o svém webu, a hledají jak.

GA jako hlavní zdroj informací o webu

Využívání systému Google Analytics vám umožní získat mnoho dat, podle kterých můžete své stránky postupně a velmi efektivně zlepšovat. Mezi základní funkce, které vám systém nabídne patří zejména:

  • Sledování celkové návštěvnosti stránek za určité časové období
  • Graf ukazující poměr přístupů na stránky, které byly učiněny přes vyhledávače, z odkazujících stránek a přímo (zadáním URL do adresového řádku)
  • Podrobný přehled o klíčových slovech, přes která návštěvníci na web přicházejí
  • Informace o vašich návštěvnících - jaké používají prohlížeče, odkud jsou (stát, město...), z jakých zemí přicházejí...
  • Poměr nových návštěvníků a těch, kteří se na web vracejí
  • Přehled o nejnavštěvovanějších stránkách webu a o těch nejméně navštěvovaných (například z tohoto lze usuzovat, které stránky jsou pro návštěvníky zajímavé a které méně)
  • Přehled stránek vašeho webu, na které návštěvníci nejčastěji přijdou „z venku" a přehled stránek, ze kterých nejčastěji odcházejí pryč

Systém sleduje samozřejmě i mnoho dalších funkcí, zde jsem vypsal ty, co považuji do začátku za nejpoužitelnější.

ga-dashboard_400

Pokročilejší funkce Google Analytics

Další velmi cenné přehledy lze získat z pokročilejších funkcí GA. Jde například o nastavení a sledování cílů a následně konverzních poměrů - to znamená sledování počtu poptávek či objednávek (cíle mohou být různé) v poměru k počtu návštěvníků. Nebo sledování uživatelů, kteří na webu učinili poptávku či objednávku, lze například vysledovat, odkud návštěvník (posléze zákazník) na web přišel. Dlouhodobé sledování tohoto ukazatele může velmi spolehlivě ukázat, kam se vyplatí investovat a kam méně.


Google Analytics umožňuje též nastavení svých vlastních reportů, kde můžete zadat takřka jakékoli sledování. Součástí systému je i Google Web Optimizer, který pomůže „poladit" stránky tak, aby lépe plnily své cíle.

Nejsem vševěd, jsou tu specialisté

Jelikož se v GA nepovažuji za vševědoucího odborníka, rád bych uvedl několik odkazů na lidi, kteří se problematice Analytics věnují hloubkově a dlouhodobě. Jako první je určitě Roman Appeltauer se svým Blogem analytika - najdete tu mnoho rad a tipů, jak na GA, a to pro začátečníky i pokročilé.
Dále v této době vychází i kniha o Google Analytics, tak jsem zvědavý, co všechno se dozvíme :)

Čtěte také

Zatím žádné komentáře

Také občas tweetuji,
co mne kde zaujalo.

Podívejte se.