BLOG

Seznam.cz mluví o SEO

Seznam.cz mluví o SEO

V úterý, 9. 12. 2008 proběhla další přednáška Seznamu.cz ze seriálu Portálové technologie v praxi - tentokrát na téma SEO. Zašel jsem se na přednášku podívat a přináším stručný výcuc informací, které zazněly.

Přednášel Robert Huml, vývojář Seznamáckého fulltextového týmu. Během cca dvouhodinového bloku shrnul, co a jak fulltextové vyhledavače mají rádi, specifika seznamu a pár příkladů z praxe. Obecně přednáška byla zajímavá, nicméně přínosná pro lidi, pro které je SEO denním chlebem nějak extra nebyla. Informace byly vesměs všeobecně známé nebo velmi jednoduše dohledatelné na internetu.

Trošku mne i zarazila hned první věc, kterou Robert prohlásil: "Jsme na opačných stranách též barikády - vy dostáváte stránky do popředí vyhledávačů, moje práce je vám to co nejvíce ztížit..." - S tímto tvrzením tak úplně nesouhlasím, můj názor je, že kvalitní optimalizací naopak vyhledávačům pomáháme plnit portál kvalitními weby - záleží ovšem na tom, zda optimalizátoři skutečně pracují kvalitně, a nesnaží se vyhledávače "očůrat".

Teď v několika bodech k přednášce

  • ON Page faktory hodnocené seznamem jsou: Titulek, URL adresa, text (obsah), zvýrazněné texty, nadpisy, META description, katalogový popisek
  • robot čte 80 znaků titulku, v SERP vypíše 60 znaků
  • přesměrování přes 301 nebo 302 přenáší všechny ranky cílové URL na novou
  • mezi nejdůležitější OFF Page faktory patří zpětné odkazy
  • Seznam.cz preferuje odkazy externí (například Google bere na velkou váhu i interní odkazy)
  • velmi podstatné pro kvalitu odkazu je text v <a>...</a>, hodnotí se i okolí odkazu
  • Srank je velmi přeceňovaná veličina, na řazení v SERP má jen malý vliv
  • Srank určuje frekvenci indexace stránek robotem
  • Srnak určuje pořadí stránek v nekomerční části katalogu
  • maximální velikost stránky, kterou robot zaindexuje je 1 MB
  • validita stránek nehraje až tak podstatnou roli při hodnocení relevance
  • pozor na FLASH, AJAX, JavaScript, formuláře!
  • v robots.txt je vhodné uvádět adresu sitemapy
  • v poslední době byl toolbarový sRank zaokrouhlen na celé desítky

Mýty a legendy o fulltextu

  • vyšší rank znamená lepší pozici - nezmanemá :)
  • klíčová slova v nadpisech (Hx) mají vysokou váhu - ano, mají, ale pouze v kombinaci s normálním textem
  • z pohledu fulltextu je rozdíl mezi přesměrováním 301 a 302 - není
  • validita stránek zajistí lepší pozici - není tomu tak, pouze v kombinaci se všemi ostatními faktory
  • dosažená pozice ve fulltextu je stabilní - není, to snad víme všichni :-)

Těším se na další přednášky! :)

Čtěte také

Zatím žádné komentáře

Také občas tweetuji,
co mne kde zaujalo.

Podívejte se.