16.11.2008

Spolehněte se na SEO s ocasem

Spolehněte se na SEO s ocasem

Běžnou praxí online reklamních agentur nabízejících služby v oboru optimalizace pro vyhledávače (SEO - Search engine optimization) bývá, že vám agentura slíbí přední pozice na několik dotazů, které popisují váš obor podnikání. A slyšeli jste o „long-tail" SEO?

S čím se můžete setkat

Řekněme, že prodáváte televize. Zadáte si tvorbu eshopu a firma vám web vytvoří, a osloví vás s nabídkou optimalizace pro vyhledávače: „Pane Nováku, bude to skvělé, budete na klíčové slovo televize první na Seznamu a Googlu". Hezká nabídka, jistě vám přivede na web i nějaké návštěvníky. Ovšem je-li to nabídka typu, kterou jsem nastínil v úvodu, dejte pozor. Firma bude honorována pravděpodobně paušální platbou za to, že vás bude držet na seznamu a googlu na první stránce vyhledávání na dotaz „televize". Háček je ale v tom, že se firma již nebude mít snahu vás dostat nahoru i na mnoho dalších relevantních slov a tím vás bude připravovat o návštěvníky.

Základem je analýza klíčových slov

Kvalitní firma zabývající se optimalizací pro vyhledávače vám jako první sestaví analýzu klíčových slov. Finta je v tom, že lidé nehledají jen slovo „televize", ale mnoho a mnoho výrazů, které v konečném součtu hledá více lidí - například lcd televize, plazmové televize, televize do obýváku, široká televize a jiné.

Relevantní návštěvnost je důležitá

Tím, že budete mít kvalitní analýzu klíčových slov, připravíte úrodnou půdu pro všechny následující kroky optimalizace. Jde o to na stránky přivádět co možná nejcílenější návštěvnost - potenciální kupce, zájemce o vaše produkty či služby. A právě analýza klíčových slov vám poradí, co lidé hledají a na co se máte zaměřit.
Dalším dobrým přínosem je fakt, že s větší cíleností dotazů se snižuje konkurenčnost výrazu (ubývá webů, které se zabývají tím stejným) a tím pádem je jednodušší dostat se na zajímavé pozice.

A co ten ocas?

Long-tail SEO (neboli SEO s ocasem) právě řeší celou tuto situaci. Optimalizátoři, kteří se skutečně snaží svým klientům pomoci, se nezaměřují na jen na hodně konkurenční výrazy, ale právě i na ta kvanta dotazů, které hledá sice méně lidí, ale o to lépe zacílených. Představu o tom, jak může návštěvnost vypadat, si udělejte podle obrázku.

long-tail

Závěrem

Spolehněte se na long tail SEO. Snažte se optimalizovat vaše stránky tak, aby přiváděli co nejcílenější návštěvnost, pište o zajímavých věcech, snažte se v textech zmínit co možná nejvíce výrazů, které vám poradí analýza klíčových slov, a dlouhodobě budujte kvalitu vašich stránek.

  • Kvalitní analýza klíčových slov
  • Relevantní a obsahově bohatý text
  • Vysoká informační hodnota textů

Analýzu klíčových slov vám zpracujeme u nás ve firmě

Čtěte také


© , 2008, sitemapa