BLOG

Eshopům skončily Vánoční žně

Eshopům skončily Vánoční žně

Předvánoční čas bývá eshopy správně považován za období žní. Lidé nakupují jak o život a tento trend se každoročně zvyšuje. Je to větší pohodlností zákazníků, nebo obecně větší důvěrou v internetovém obchodování? Asi mix obojího. Nicméně, výsledek je takový, že většina eshopů má koncem roku nejvyšší tržby. Co ale po Vánocích a po novém roce?

Hlavně nezaspat

Když opadne nákupní horečka a lidé ukojí svou touhu obdarovat blízké různými dárky, musejí na to obchody nějak zareagovat. Obecně během ledna klesá poptávka po téměř jakémkoli druhu zboží. Není zas tolik podstatné, jestli jde o GPS navigace, o ledničky nebo spodní prádlo. Velmi podobnou situaci řeší například zážitkové agentury. Eshopy na to reagují většinou výprodejem zboží a oblíbenými povánočními výprodeji.

Oslavte vánoce v lednu

Pro ty z vás, kteří nelpí tolik na tradicích a nepotřebují mít 24. prosince nastrojený stromek a pod ním kupu dárků se nabízí poměrně netradiční řešení - udělejte si vánoce v lednu a nakupte dárky s velkými slevami. Mnoho eshopů (převážně se spodním prádlem) nabízí výprodejové ceny - spodní prádlo až se 70% slevou! A to už při větším odběru může činit zajímavou úsporu!

Z druhého pohledu

Jste-li na druhé straně barikády a spravujete či provozujete eshop, myslete na povánoční útlum v předstihu. Během ledna se velmi rychle změní vyhledávací praktiky a lidé začnou hojně pokládat vyhledavači dotazy typu "ledničky akce" a podobně. Buďte na to připraveni a zabýváte-li se pro svůj eshop SEO, připravte již během prosince zvláštní stránku, kde budete prezentovat právě ono zlevněné zboží. Pracujte na tom už před štědrým dnem!
Vaše snahy můžete spojit i s dalšími metodami propagace na internetu, máte k dispozici PPC kampaně, krátkodobě mohou přijít vhod viditelné placené odkazy například na Seznamu i jinde.

Ať již patříte ke kterékoli skupině zmíněných, těšte se na příští Vánoce. Já osobně si vánoce v lednu udělám :-) PF 2009!

Odkazy v tomto článku

Čtěte další články

Zatím žádné komentáře

Také občas tweetuji,
co mne kde zaujalo.

Podívejte se.