BLOG

Spolupracujte se svým konzultantem

Spolupracujte se svým konzultantem

Klient by měl vždy se svým konzultantem spolupracovat. Je to tak, ať se vám to líbí, nebo ne. Proč? Praktikujete to tak se svými klienty? Nebo naopak jejich spolupráci odmítáte? A co vy na straně klienta? Jak to máte?

Taky se vám stává, že vás kontaktují různé SEO firmy, SEO experti, SEO profesionálové, či jiní SEO šamani a nabízejí vám super výsledky, zisk z internetových stránek a to všechno bez hnutí prstu? A pozor – ještě k tomu levněji, než konkurenční SEO agentury? A už jste těmhle kouzelníkům někdy naletěli?

Spolupráce klienta je bezpodmínečně nutná, má-li být projekt úspěšný. Jde o to, že klient přeci rozumí svému businessu nejlépe – daleko lépe, než konzultant, který si přečetl něco o šroubkách na internetu (stejně to pravděpodobně byl nějaký SEO článek na free PR webu :-).

A právě toto věcné know how musí někdo projektu dodat, jinak to bude jen snůška SEO textů, blábolů, nesmyslů a nepřesností. Ostatně o kvalitním obsahu psal nedávno Lukáš Pítra, to nemá smysl moc rozmazávat.

Konzultant je od slova konzultovat – tedy radit. A proto – podle starého moudra „drž se svého kopyta“ nelezte si do zelí (tedy do práce). Naopak – spolupracujte, on vám poradí, co a jak v online marketingu funguje, ale velká část realizace bude holt na vás.

Samozřejmě, že se Vás bude konzultant vyptávat – a hodně – jako třeba Martin Kolčaba – což je samozřejmě v pořádku, ale velký díl práce bude u vás – konzultant vám může ovšem práci hodně usnadnit a jednodušit. Věta "platím si Vás jako odborníka, tak to všechno udělejte" tady prostě fungovat nebude.

Nebo si nechte konzultantem někoho doporučit, zpravidla každý schopný (nejen) SEO konzultant má okolo sebe dobré copywritery, když potřebujete něco napsat, grafiky, programátory a či další odborníky (na UX, na webovou analytiku...).

Online marketing není a nikdy nebude one man show, ale je o spolupráci mnoha různých lidí. Ale uvědomte si, že nikdo z těchto odborníků nebude pravděpodobně rozumět tomu, jaké šroubky se z čeho vyrábějí, jaké víno je ze které španělské vinařské oblasti, nebo podle čeho si dámy vybírají spodní prádlo.

A jen díky vaší osobní účasti v projektu může web obsahovat i tyhle nepostradatelné informace

 

 

Další čtení

PS: a nebojte se komentovat, CAPTCHA už je opravená :-)

3 komentáře
6.8.2012, 22:50
perfektně řečeno, naprosto souhlasím - hlavně poslední dva odstavce by si měli všichni potenciální klienti přečíst.

A děkuju za odkaz.

Mimochodem, ta CAPTCHA, ač opravená, je příšernost... :)
7.8.2012, 09:24
Tak to je evergreen. Kvalitní obsah neumí dodat téměř žádná firma. Nebo ho potí horko těžko. A že znají svůj byznys? Tak si schválně vyžádejte SWOT analýzu.
Abych to upřesnil. Pohybuji se v oblasti živností a malého podnikání. Velké firmy na tom budou asi jinak.
7.8.2012, 09:35
Patriku díky za komentář. Pravda, málo kdo umí dodat kvalitní obsah. Na druhou stranu je to podle mého jen o tom, jak jim to konzultant dobře vysvětlí a podá - proč je to důležité, jak na to, co pro to může udělat konzultant a co už musí klient sám.

Nemyslím si, že by to bylo podle velikosti firmy - například v těch velkých zas všechno dlouho trvá procesně zpracovat. Je to podle mě spíš o tom, jak je do svého podnikání klient zapálený.

Pokud je to čičmunda, který do toho jde s tím, že rychle a levně zbohatne, pronajme si fast centrik za 400 měsíčně a čeká na zázrak, patrně to se svým podnikáním nemyslí moc vážně a asi tomu ani moc rozumět nebude.

Na druhou stranu klient, který do svého podnikání pravidelně investuje (jak čas, tak peníze), je tu předpoklad, že ho to baví a svému oboru rozumí.

Aspoň takovou mám zkušenost :-)

Také občas tweetuji,
co mne kde zaujalo.

Podívejte se.