BLOG

Obsahová strategie nejen pro eshopy

Obsahová strategie nejen pro eshopy

Co je to obsahová strategie, k čemu Vám bude dobrá a proč to není jen o popiscích v kategoriích v eshopu? Co všechno do obsahové strategie může patřit a jak Vám to může pomoct? Pojďme se na to podívat.

Nejdříve si řekněme, co je hlavním smyslem většiny (nebo spíš všech) internetových obchodů. Hlavním jejich úkolem je prodat co nejvíce zboží. Cest k tomuto cíli vede celá řada, zvyšování návštěvnosti přes vyhledávače, PPC kampaně, mediální kampaně, případně další druhy propagace.

Když už se Vám povede návštěvníky přivést k Vám do obchodu, je potřeba je

  • Zpracovat, aby nakoupili
  • Dát jim něco, proč by se měli vracet

První bod je poměrně jasný, jde o přehlednost a použitelnost Vašich stránek (prostě UX), o důvěryhodnost webu, dobrý produkt za dobrou cenu (to v první řadě :-), prostě nabídnout návštěvníkům důvěryhodného partnera.

Další věc je ovšem nabídnout uživatelům něco, proč by se měli vracet. A tím nemyslím věrnostní program, slevu na další objednávku nebo něco podobného.


Jde o zajímavé informace, které v zákazníkovi navodí dojem, že právě Váš obchod je v oboru ten pravý. Že právě ten Váš obchod provozují lidé, kteří svému řemeslu rozumí a budou Vám umět poradit. A k tomu Vám pomůže obsah (respektive obsahová strategie).

Co by měla obsahová strategie zahrnovat


Musíte zvážit, jaký typ obsahu je pro Vaše zákazníky důležitý. Například u prodejců notebooků či mobilních telefonů může být zajímavý obsah recenze produktu, testy, více detailních fotografií... Nebo u prodejců nářadí (vrtaček, rozbrušek nebo motorových pil) může být zajímavý obsah video, jak s nářadím pracovat, instruktáže, zajímavé údaje o sortimentu...

Obchod by se neměl v první řadě snažit o to, aby nabízel jen zboží. V dnešní době, kdy je obchodů jako hub po dešti, je důležité nabídnout zákazníkům něco víc, než jen produkty

Zajímavý obsah může být

  • Rozhovory (zeptali jsme se...)
  • Seznamy něčeho (100 největších...)
  • Video instruktáže
  • Video recenze
  • Klasické recenze
  • Hodně fotografií
  • Reporty z akcí či událostí
  • Zajímavosti z oboru
  • Praktické rady z oboru

Tohle všechno může být součást obsahové strategie. Jde o to vymezit se oproti Vaší konkurenci, vždyť obchodů je ve všech oborech celá řada, a většina z nich nenabízí nic navíc. Jak si má zákazník vybrat z velké internetové šedi. Jen podle ceny?

Proto doporučuji - nabídněte návštěvníkům něco navíc, a buďte klidně o 20% dražší, než ostatní. Vyplatí se to! Nebo vy snad nechodíte pro notebook do Alzy? :-)


O tom, jak lze s obsahovou strategií pracovat i na jiném, než na Vašem webu, si povíme zas příště.

Další čtení

Zatím žádné komentáře

Také občas tweetuji,
co mne kde zaujalo.

Podívejte se.